EduComerce

Zoekveld

EduCommerce: e-Learning als marketing-tool

EduCommerce is de nieuwste manier van commmuniceren met uw doelgroep. In plaats van platte teksten in White Papers of eBooks kunt u met multi-media uw boodschap via internet bij uw klant of prospect brengen. Of het nu gaat om omzet-verhoging, efficiency-verbetering, lead-generatie of 'gewoon' communicatie, EduCommerce biedt door slimme educatie-technieken snel en voordelig een optimaal resultaat.

 

Om EduCommerce als marketingtool te kunnen inzetten gaan we eerst uw boodschap analyseren om te bepalen welke kennis nodig is bij uw doelgroep voor het gewenste resultaat. Deze benodigde kennis is de kern voor de content, uw boodschap en de communicatie. Vervolgens kijken we naar het 'EduTainment' gehalte van de content. Leren via internet moet namelijk leuk en onderhoudend zijn om de aandacht vast te houden en uw boodschap voord e volle 100% over te brengen. Hierbij moet de aard van de boodschap, de marketing-mix en uw doelgroep op één lijn liggen.

EduCommerce: Verhoging loyaliteit

Als alternatief voor het oubollige White Paper of de saaie eBook kost EduCommerce meer aan creativiteit en inzet. Dat wel. Maar het resultaat is zeer onderscheidend en u neemt uw doelgroep meer dan serieus door ze de kennis bij te brengen om uw producten en diensten beter op waarde te kunnen schatten. Alleen al hiermee kunt u uw omzet en marge verhogen.

 

Daarnaast wordt u klant deel van uw bedrijfs-proces omdat ze hiervoor de benodigde kennis verkrijgt. Met die kennis van EduCommerce geeft u de plaats en betekenis aan uw klanten voor duidelijke efficiency-verbeteringen. Tegelijkertijd verhoogt u de customer-loyalty juist doordat klanten met u 'mee-produceren'. Zij zijn als het ware de '12e man'in uw organisatie.

EduCommerce: Beter communiceren

En zelfs als u 'alleen maar' wilt communiceren, zoals bijvoorbeeld voor de overheid geldt, dan nog betrekt u uw doelgroep in het productie-proces. Door de klant via EduCommerce kennis te geven krijgt de klant meteen ook een stuk verantwoordelkijkheid. Hierdoor ontstaat een grotere adoptie van de boodschap, maakt u de klant mede-verantwoordelijk voor de input en dus voor het resultaat, en u betrekt de klant in het verwerkings-proces. Alleen hierdoor al kunt u een grote efficiency-slag maken voor uw organisatie.

EduCommerce: Voordelen op een rijtje

EduCommerce biedt dus enorm veel mogelijkheden en kansen mist goed aangepakt.

We zetten de mogelijkheden en kansen voor u op een rijtje:

 

  • meer klantenbinding
  • wow-factor in uw bedrijf
  • continu informatief
  • hogere omzet
  • verbeterde efficiëncy
  • voor elke boodschap
  • voor elke doelgroep

EduCommerce: Start vandaag met de eerste stap!

De beste manier om de voordelen van EduCommerce om te zetten in resultaat is het intake-gesprek met onze consultants. Zij hebben de kennis en expertise met EduCommerce en zijn in staat om uw doelgroep en boodschap te vertalen naar content en Edutainment. De combinatie van techniek en marketing geeft zo de optimale voedingsbodem voor uw succes met EduCommerce als marketing-tool.

Wat zeggen anderen over EduCommerce:

 

Duco:

Door onze dealers op te leiden middels EduCommerce kunnen zij onze producten beter verkopen en hun klanten beter adviseren. Daarnaast maken ze nu minder fouten bij de order-intake, is ons bedrijfsproces sterk verbeterd en zagen we bijna meteen een sterke verbetering van onze omzet en marge. Nu, een jaar later, is die gestegen met ruim 40%! En dat in deze crisistijd en de kwakkelende economie. Onze investering was daardoor al binnen 4 maanden compleet terugverdiend.

Albert:

Met EduCommerce hebben potentiële franchisenemers gevonden en getest op geschiktheid die we anders nooit zouden hebben bereikt. Hierdoor verbeterde niet alleen onze werving voor onze klanten, en dus onze omzet, maar was de kwaliteit en inzet zodanig hoog dat kandidaten meer en sneller resultaten boekten dan voorheen het geval was. En dat dankzij de snelle en goede inzet van EduCommerce!

Bart:

Sinds we prospects en klanten opleiden via EduCommerce is onze conversie sterk verbeterd. Daarnaast verloopt het verkoop-proces veel makkelijker en effectiever en krijgen we veel minder support-vragen. Zowel voor als na de invoering van onze software. Los van de besparingen die we zo bereiken zijn onze klanten meer tevreden dan voorheen en hebben we minder personeel nodig voor verkoop en support. Eigenlijk verkoopt onze software zich nu bijna vanzelf dankzij de inzet van EduCommerce...