Portfolio

Zoekveld

ad

ad

Veel organisaties hebben reeds een portfolio dat is gebaseerd op klassikale trainingen. Dit portfolio is doorgaans ongeschikt om te dienen als basis voor e-Learning laat staan dat het aanwezige materiaal geschikt is om te dienen als basis voor de content. Daarom moet een klassikaal portfolio worden omgeschreven naar een vorm die beide mogelijkheden ondersteunt, de zogeheten Blended e-Learning vorm.

Met 'blended e-Learning' wordt bedoeld dat een deel van het materiaal wordt vertaald naar e-Learning content en een ander deel voor de klassikale training. In praktijk betekent dit dat het theoretische deel van het lesmateriaal wordt omgezet naar e-Learning en het praktische deel wordt aangeboden in klassikaal format.

Het 'omwerken' van een bestaand klassikaal portfolio naar een blended-vorm is een specialistisch en ingewikkeld karwei. In veel gevallen zullen leerplan en opleidingsplannen eveneens herschreven moeten worden. Daarnaast is een gedegen kennis en ervaring noodzakelijk van mogelijke technieken en middelen die blended e-Learning al dan niet mogelijk maken.

Ook de vorm waarin straks blended e-Learning wordt aangeboden als nieuw curriculum aan uw cursisten zal naar alle waarschijnlijkheid sterk gaan veranderen. Daarom is het maken van een (nieuwe) business-case voor blended e-Learning vrijwel altijd onderdeel van de uitgevoerde diensten.